SCHÜSSLERZOUTEN MEE OP REIS

De zomervakantie is voor veel mensen de mooiste tijd van het jaar. Het is belangrijk dat uw vakantiepret niet wordt verpest door bijvoorbeeld hoofdpijn, diarree of een zonnesteek. Bij een goede reisvoorbereiding hoort daarom ook een reisapotheek. Hierin mogen een drietal Schüsslerzouten niet ontbreken:

SCHÜSSLERZOUT NR. 3 (FERRUM PHOSPHORICUM) is het eerste hulpmiddel dat zowel uitwendig als inwendig kan worden gebruikt voor acute snij- en schaafwonden, verstuikingen en pijn. Ook bij beginnende ontstekingen, keelpijn, beginnende verkoudheid, huidontstekingen, blaasontsteking en oorpijn. Neem bij acute problemen iedere 5 minuten een tablet en laat deze onder de tong smelten. Of gebruik uitwendig 5-10 tabletten als brei tot er een verbetering optreedt.

SCHÜSSLERZOUT NR. 8 (NATRIUM CHLORATUM)
ondersteunt de vochthuishouding. Maakt u een (lange) vliegreis, neem dan aan het begin 10 tabletten opgelost in een halve liter water en drink deze sloksgewijs op. Dit compenseer de droge lucht in het vliegtuig en versterkt de slijmvliezen. Verder gebruikt u Schüsslerzout nr. 8 bij een waterige neusverkoudheid, tranende en juist droge ogen, verbrandingen, zonverbranding en insectenbeten. Nr. 8 is ook in te zetten bij darmproblemen; zowel bij obstipatie als diarree.

SCHÜSSLERZOUT NR. 10 (NATRIUM SULFURICUM)
is het uitscheidingszout. Dit is het belangrijkste zou bij diarree, waardoor het uitscheiden van de verwekker niet wordt verstoord. Andere toepassingen: beginnende griep, opgeblazen gevoel en winderigheid, obstipatie en hulp bij een alcohol "kater".

op reis